Supervising the implementation of education in some preschools in Quang Hoa and Cao Bang districts

35 Lượt xem
13/04/2021
Huyền Trang
0

In 2 days 08 - 09/04/2021, ACDC, in collaboration with ChildFund Vietnam, organized a monitoring trip to support the implementation of education in some preschools in Quang Hoa district, Cao Bang province. representative of Department of Education for Children with Disabilities - Cao Bang Center for Regular Education; representatives of the National Center for Special Education; representatives of Quang Hoa District Education and Training Department, ACDC, ChildFund Vietnam and some core teachers of preschools and primary schools in the project communes.

The supervisory delegations came to work at Ngoc Dong, Doi Wise and Happiness kindergarten on the following contents: Guiding the supervision process on education; Consider individual education plans for each student with disabilities; Conducting time trips, observing, and monitoring the implementation of education in schools; Guide, evaluate and exchange expertise with teachers on methods, skills and process of teaching in-school education.

This is an important activity in the second year of the project "My right to study" implemented in 2 districts Quang Hoa (formerly Quang Uyen district, Cao Bang) and Na Aì district (Bac Kan) in the period from October 2019 to June 2022. The overall goal of the project is for children with disabilities to live in an environment of access to quality education. In the series of project activities, capacity-enhancing trainings to support children with disabilities to ieducation for disability organizations, teachers, and educational administrators in Quang Uyen district (Cao Bang province) and Na Ai district (Bac Kan province), have been implemented. This activity aims to provide knowledge and skills on individual education plans for children with disabilities, methods and models of teaching and supporting children with learning disabilities.

In the past, many teachers in the process of teaching students with disabilities have had concerns such as which teaching method is suitable for children who are still lack of skills in developing a personal education plan. Ms. X- Principal of Ngoc Dong Kindergarten shared: "After attending the training of the project, the sisters immediately organized the training for other teachers in the school and developed all the plans as required by the project. But I don't know if our personal education plan was right. ". After three enthusiastic and open working sessions with the managers and core teachers at the schools, the teachers all felt more confident, understood and ready to revise the individual education plans, the school's  education plan according to the comments of the supervisory delegation. At the same time, teachers expect support monitoring to continue for a long time. Through the meeting, teachers had the opportunity to meet and exchange a lot of practical knowledge and experiences in the process of implementing education.

A teacher at Hanh Phuc kindergarten shared:"I see that A has made a lot of progress compared to the beginning of the school year. At the beginning of the year you asked not to speak, did not know how to exercise with you, just stood still alone. Now able to imitate her pronunciation, know how to stand and exercise with you. It proves that the teacher tried to teach her day by day. "

In order to promote the application of knowledge and skills to education managers/teachers in supporting children with disabilities to education in schools, their monitoring and technical support activities are expected to be carried out quarterly. The supervision and technical support will be carried out by experts from specialized units at the central and local levels.

0/5
(0 nhận xét)
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%

Đánh giá cả bạn về Supervising the implementation of education in some preschools in Quang Hoa and Cao Bang districts

Tin liên quan

Chạy cùng người khuyết tật thành phố Huế 2025: Mỗi bước chạy - Nối yêu thương
Minh Trần
81 21/12/2025

Chạy cùng người khuyết tật thành phố Huế 2025: Mỗi bước chạy - Nối yêu thương

Sáng ngày 21/12, Sở Y tế thành phố Huế phối hợp với Viện ACDC, CCIHP tổ chức sự kiện Chạy cùng người khuyết tật thành phố Huế năm 2025 với thông điệp “Mỗi bước chạy - Nối yêu thương”. Sự kiện được thực hiện trong khuôn khổ Dự án Hòa nhập do Chính phủ Hoa Kỳ tài trợ, Trung tâm Hành động quốc gia khắc phục hậu quả chất độc hóa học và môi trường (NACCET) làm chủ dự án.
Công bố và kết nối mạng lưới các cơ sở giáo dục đối với người khuyết tật tại Việt Nam
Loan Nguyễn
121 27/11/2025

Công bố và kết nối mạng lưới các cơ sở giáo dục đối với người khuyết tật tại Việt Nam

Hội thảo “Chính sách trong giáo dục đặc biệt: Hiểu đúng – Thực hiện hiệu quả” diễn ra ngày 27/11/2025 tại Thái Nguyên đã đánh dấu bước tiến quan trọng với việc ra mắt Mạng lưới các cơ sở giáo dục đối với người khuyết tật Việt Nam. Viện Nghiên cứu phát triển cộng đồng (ACDC) vinh dự là một trong những đơn vị tài trợ, đồng hành thúc đẩy quyền học tập và cơ hội tiếp cận giáo dục cho mọi trẻ em khuyết tật.
Viện ACDC hỗ trợ 500 triệu đồng giúp người khuyết tật khắc phục hậu quả bão lũ năm 2025
Ánh Ngọc
143 10/12/2025

Viện ACDC hỗ trợ 500 triệu đồng giúp người khuyết tật khắc phục hậu quả bão lũ năm 2025

Những đợt bão lũ liên tiếp số 10, 11, 12 và 13 cuối năm 2025 đã tàn phá nhiều tỉnh miền Bắc, miền Trung và Tây Nguyên, khiến hàng chục nghìn hộ dân chìm trong ngập lụt, mất mát tài sản, gián đoạn sinh kế. Người khuyết tật – nhóm chịu tác động nặng nề nhất bởi hạn chế trong ứng phó và di chuyển – được xác định là đối tượng cần hỗ trợ khẩn cấp. Trước tình hình đó, Viện Nghiên cứu phát triển cộng đồng (ACDC) đã triển khai gói hỗ trợ 500 triệu đồng kịp thời giúp người khuyết tật giảm bớt khó khăn và từng bước ổn định cuộc sống. Để nguồn hỗ trợ đến tận tay gia đình người khuyết tật cần nhất, Viện ACDC đã  phối hợp với Hội Người mù Việt Nam, Hội Bảo trợ người khuyết tật và trẻ mồ côi Việt Nam cùng các đơn vị địa phương để thực hiện gói này.