Cao Bang: Applying personal education plan for students with disabilities in the school year 2021 - 2022

12 Lượt xem
24/11/2021
Huyền Trang
0

From the school year 2021 to 2022, under the direction of the Department of Education and Training of Cao Bang Province, all Education and Training Departments in the province began to apply the personal education plan template for students with disabilities. This is a positive recognition for the effectiveness of the "My Right to Study" project implemented by the Action to the Community Development Institute (ACDC) in collaboration with ChildFund Vietnam in the area since October 2019.

he overall goal of the project is helping children with disabilities to have an inclusive environment and have access to quality education. Therefore, when conducting the input survey of the project, it was found that teachers in preschools and primary schools did not have the skills to develop personal education plans suitable for children with disabilities, no methods and teaching skills for children with disabilities. Schools and teachers are still confused in assessing learning outcomes for children with disabilities. This has greatly affected the ability of children with learning disabilities to participate in learning. In order to improve this situation, within the framework of the project, education managers and core teachers in the project area have been improved through training courses providing knowledge and skills on personal education plans for children with disabilities, teaching methods and supporting children with learning disabilities to integrate. At the same time, in order to promote the application of knowledge and skills to education managers and core teachers, technical supervision and support activities are carried out periodically by experts from the National Center for Special Education, Provincial Departments of Education & Training and Provincial Department/Center for The Education of Children with Disabilities.

Students listen attentively through the teacher's story in the classroom

After these training classes, in the 2020-2021 school year, 100% of students with disabilities aged 5-14 years are enrolled in preschools and primary schools in the project to develop a personal education plan tailored to the abilities and needs of each student. Each individual education plan is tailored to each child with disabilities to support teachers who can guide the content, methods and forms of organizing child care and education activities in schools, at home and in the community to achieve specific learning goals.

Receiving the positive results of the project in inclusive education, Cao Bang Department of Education and Training has directed all Education and Training Departments in the province to start applying the personal education plan template for students with disabilities from the 2021-2022 school year. Based on the direction of the Department, in the 2021-2022 school year, more than 60 students with disabilities are studying at the Department of Education of Children with Disabilities - Cao Bang Provincial Continuing Education Center has been developing its own personal education plan.

Experts and teachers meet to discuss assessment of teaching quality results carried out by the Personal Education Plan template for students with disabilities

The project hopes that these positive signals will be the motivation for inclusive education for children with disabilities to be more spread, supporting many teachers, children with disabilities and schools in implementing inclusive education for children with disabilities.

0/5
(0 nhận xét)
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%

Đánh giá cả bạn về Cao Bang: Applying personal education plan for students with disabilities in the school year 2021 - 2022

Tin liên quan

Sơ kết dự án 2025: Nhiều kết quả tích cực, lan tỏa cơ hội cho người khuyết tật
Hoàng Oanh
103 15/10/2025

Sơ kết dự án 2025: Nhiều kết quả tích cực, lan tỏa cơ hội cho người khuyết tật

“Không phải ai cũng làm sinh kế để giàu lên, nhưng khi được trao cơ hội, họ biết rằng mình có thể làm được – và đó chính là điều quý giá nhất.” – Bà Nguyễn Thị Lan Anh, Viện trưởng Viện Nghiên cứu phát triển cộng đồng (ACDC).
Hội thảo Lập kế hoạch Dự án năm 2026: Tăng cường bền vững, mở rộng cơ hội hòa nhập cho người khuyết tật
Hoàng Oanh
94 14/10/2025

Hội thảo Lập kế hoạch Dự án năm 2026: Tăng cường bền vững, mở rộng cơ hội hòa nhập cho người khuyết tật

Trong khuôn khổ Hội thảo Lập kế hoạch Dự án “Hỗ trợ cải thiện chất lượng cuộc sống của người khuyết tật tại các tỉnh bị phun rải nặng chất da cam” năm 2026, Tổ chức Humanity & Inclusion đã cùng Sở y tế, các đơn vị triển khai dự án và các đối tác tại địa phương nhìn lại những kết quả nổi bật trong năm 2025 và thảo luận định hướng cho giai đoạn tới. Hội thảo có sự tham gia của Đại diện Đại sứ quán Hoa Kỳ tại Việt Nam, Lãnh đạo Sở Y tế tỉnh Gia Lai, Đại diện Trung tâm Hành động quốc gia khắc phục hậu quả chất độc hóa học và môi trường (NACCET), đại diện các đơn vị triển khai dự án và các đại biểu đến từ các cơ sở y tế trên địa bàn dự án. Viện ACDC là một trong các đối tác thực hiện hợp phần dự án về hỗ trợ trực tiếp và hỗ trợ sinh kế để cải thiện điều kiện sống và hòa nhập xã hội.
Những vòng tròn kết nối - Hành trình cùng nhau chăm sóc sức khỏe tâm thần
Quý Nguyễn
97 12/10/2025

Những vòng tròn kết nối - Hành trình cùng nhau chăm sóc sức khỏe tâm thần

Trong hai ngày 11 và 12 tháng 10 năm 2025, tại các xã Cửa Việt, Vĩnh Linh và Ái Tử thuộc tỉnh Quảng Trị, ba nhóm sinh hoạt mang tên “Hy Vọng”, “Niềm Tin” và “Bền Vững” đã khởi động buổi sinh hoạt đầu tiên trong hành trình 5 buổi sinh hoạt hỗ trợ tâm lý dành cho người khuyết tật và thành viên gia đình có khó khăn về cảm xúc, tinh thần. Đây là hoạt động mở đầu của mô hình sinh hoạt nhóm hỗ trợ tâm lý thuộc dự án “Người khuyết tật tại Quảng Trị được hỗ trợ sống độc lập và hòa nhập xã hội” do Viện ACDC triển khai dưới sự tài trợ của tổ chức Green Cross Switzerland.